Hemma igen

I helgen blev de sweden rock festival!
fan va kul de var!! =D

Jag slutar skolan på onsdag och då gäller nya strikta regler.
Jag ska försöka att äta varierat.
Både för att man inte tröttnar på de (och blir sugen på förbjudna saker hehe)
de sägs att de är bättre och de är inte lika misstänksamt ;)

Nu undrar ni varför ja inte ba börjar idag.
men ja behöver lite tid att förbereda mig :P typ köpa grejer.
Men de här är de ja tänkte klara mig på.
  • Frukt
  • Grönsaker
  • Mina morotsbiffar (kan skriva ner receptet nångång)
  • Äggvita
  • Nudlar
  • Juice
  • Isglass (bara när de är varm!)
  • Knäckemackor (med grillkrydda)
  • Popcorn (sånna man gör i kastrull)

Kommer någon på något mer som är ok? behöver lite tips ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag brukar göra en soppa, som är supergod och jätte kalorisnål!!(det bästa) gör såhär: ta fram en kastrull och hacka lök, skär tunna skivor av en morot och en färsk tomat (och championer om man vill) och lägg allt i kastrullen och tillsätt lite vatten så att grönsakerna blir mjuka och det kockar upp, tillsätt sedan krossade tomater+vatten och lite kryddor(som du gillar bäst, eller te.x salt, peppar, oregano) och sen låter du det koka ihop ett tag bara, ca 10 min. men du kan såklart ta andra grönsaker eller lägga till nått annat om det finns nått du gillar bättre, typ squsch eller så. det är ett riktigt bra tips!

2008-09-16 @ 23:22:25
Postat av: S

skitbra tips tack! =)

2008-09-17 @ 20:10:45
URL: http://starving.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0